המרת כספים

 החלפת כספים בפראג

Alfa change Prague

הכניסה לצ'יינג'

המרה בפראג – צ'יינג אמין בפראג: Náměstí republiky 1, 110 00 Praha 1 (קניון פלדיום)

בכל אזורי העיר פראג אפשר למצוא מאות סניפים שונים של המרת מטבע זר: בשדה התעופה, במרכז, בבית המלון, בחנויות שונות, בנקים ועוד.. אך מומלץ לדעת ולהיות מודעים לכך שחלק מן הסניפים גובים עמלות גבוהות ונותנים שעיר המרה לא טובים. השיטה הטובה ביותר על מנת לגלות האם דוכן ההמרה נותן שער טוב היא לשאול את השאלה הבאה: כמה אני מקבל נטו ל-100 יורו אם התשובה היא 2600 קרונות ומעלה זה בהחלט שער טוב. החברה שלנו ממליצה על צ'יינג מצוין במרכז העיר, שמו Alfa Change והוא נמצא ממש צמוד לקניון הפלדיום בכיכר הרפובליקה במרכז העיר. אם תעמדו מול הכניסה הראשית של פלדיום, בצד שמאל שלכם, ממש על אותו הבניין נמצא הצ'יינג המדובר עם שלט בצבע אדום על הדלת שמכריז Change.

מטבע צ'כי – המטבע בפראג הוא קרונה צ׳כית (CZK) אמנם צ׳כיה חברה באיחוד האירופי אך היא לא חברה בשוק האירו, לכן האירו אינו מטבע רשמי בה וחשוב לציין שזה לטובתה – המחירים לא עלו משמעותית כמו במדינות הסובבות את צ'כיה שקיבלו את האירו.

החלפת כספים בפראג – איפה להחליף כסף בפראג? ההמלצה שלנו היא להמיר את הכסף אצל "אלפה פראג" אתר: http://www.alfaprague.cz הם נמצאים במרכז פראג על יד הכניסה הראשית לקניון פלדיום בצד שמאל כמו שרואים במפה 3D למטה.

כתובת החלפן: Náměstí republiky 1, 110 00 Praha 1 (קניון פלדיום)
כך נראה המקום להמרת הכספים בפראג ב Google street view:

לפתוח את המפה בגודל מלא לחץ כאן.

תמונה של מטבעות צ'כים: 1, 2 ,10, 20, ו- 50 קרונות.

החלפת כספים בפראג
וישנם שטרות: 100 קרונות, 200 קרונות, 500 קרונות, 1000 קרונות , 2000 קרונות, ו-5000 קרונות.

כסף בפראג

  • נא להיזהר! אין להחליף כסף אצל חלפנים ברחוב – במקום קרונה צ'כית, תקבלו כסף זר הדומה לקרונה ללא שום ערך! הציעו לכם להמיר את הכסף בחוץ? החלטתם לא לעמוד ולא לחכות בתור אצל המחליפן כספים ופשוט להחליף אצל אדם נחמד באמצע הרחוב ואפילו בשדה התעופה את הכסף? – אל תתפלאו שהכסף שקבלתם הוא לא כסף צ'כי אלא כסף בלארוסי שבעצם שווה לכלום (12,500 רובל בלארוסי שווים לדולר אחד נכון לשנת 2015, ורק תחשבו על זה שבבלארוס קיימים שטרות של 20, 50, 100 בגלל האינפלציה) יצא לנו לצערנו לא פעם אחת לפגוש בישראלים שניסו לשלם לנו ברובל בלארוסי בזכות "מחליפן מקומי אדיב" המשוטט לו ברחובות פראג ומציע לתיירים להחליף את הכסף שלכם בשער טוב יותר מאשר אצל המחליפנים שלוקחים עמלה על ההחלפה.

שער הקורונה הצ'כית היציג. מומלץ לבדוק לפני הגעתכם לפראג באתר הזה לחצו כאן את השערים.

  • 1 ש״ח = 6.2 קרונות.
  • 100 ש״ח = 650 קרונות.
  • 100 יורו = 2,650 קרונות.
  • 100 דולר = 2,350 קרונות.

משיכת כסף בפראג, מפת כספומטים: