מאמר אודות השוק הסיני בפראג

– האמת מדובר בשוק ויטנאמי, אין בו כלל סינים (רק המוצרים סינים)

מתכננים להגיע לפראג היפה? ליהנות משפע אטרקציות ונופים מרהיבים בעיר המדהימה, בכל מקרה לאחר כמה ימים של סיורים בפראג כמו שאר הישראלים תתחילו לעשות סבב קניות ושופינג בפראג, לפראג בהחלט יש מה להציע לכם – בין אם זה מתחמי עודפים הממוקמים על גבול פראג, אל תפחדו יש תחבורה ציבורית מסודרת שתביא אתכם לשם, או חנויות במרכז פראג שכל אחד מכם חייב לקפוץ לביקור. בגדים מעוצבים על רמה והכי חשוב המחירים כל כך מצחיקים ש-99% תספרו על זה לקרוביכם ולחבריכם בארץ (מדובר על החנות ניו-יורקר)

השוק הויאטנמי בפראג ממוקם לא הרחק ממרכז העיר, מכיכר ואצלב (תחנה Museum קו C אדום) יש לסוע ברכבת התחתית סך הכל 4 תחנות, כ-5 דקות נסיעה עד לתחנה Vltavská (קו C אדום). השוק הויאטנאמי מכיל עשרות דוכנים בהם נמכרים מוצרים שונים כגון: ביגוד, הנעלה, תיקים, מצתים, שרשראות, מוצרים לבית, ציוד להגנה עצמית ועוד.. כמובן רובם מזוייפים והמחירים יחסית נמוכים בתנאי שאתם מתמקחים ומגיעים עם הסוחרים לסכום הוגן.
התכוננו למיקוח עם הסוחרים – לא קשה להבדיל בינכם ולבין הצ'כים המקומיים, הם רואים שאתם תייירים וברור מאליו שהם ינפחו את המחירים כמה שאפשר יותר, בכל מקרה בסופו של דבר הם ימצאו תייר אחר שיסכים לקנות במחיר שהם זורקים סתם ככה. חשוב לדעת שאת אותה הסחורה ניתן למצוא בדוכנים שכנים ובמחירים שונים, ולכן מומלץ לעשות סבב בשוק ולאחר מכן להחליט אצל מי לקנות.

זיופים בפראג

השוק מציע שלל רחב של בגדים מזיופים – שעונים, צעיפים ותיקים מזויפים נמכרים במקום באיכות טובה, לרוב המוצרים המזויפים מוסתרים בתוך המחסנים שלהם, אתם כבר תבינו מי מוכר, הם יתחילו ללכת לידכם ולהגיד "גוצ'י,פראדה וכו'..".

שוק בפראג

באמת קשה לנו להבדיל בין ויטנאמים וסינים, גם למאות מסעדות בפראג וייטנאמיות קוראים מסעדות סיניות.

מיקוח בשוק

איך זה עובד? – הסוחרים מוציאים מחשבון / מכשיר חכם ואומרים לכם "כמה? ושולפים לכם את המכשיר כדי שתקלידו סכום כלשהו" לא משנה איזה סכום תגידו לסוחר הוא ישחק אותה בהצגה של "לא! מה פתאום, אין מצב – זה קצת" מומלץ בחום לשחק איתם את אותו המשחק עם הסוחרים רק הפעם "לא! מה פתאום זה יקר מדי"

חשוב לדעת

נא להיזהר – עם השנים שאנחנו נמצאים בפראג יצא לנו לשמוע מהרבה מטיילים ישראלים שהיו מרוצים מהקנייה בשוק הסיני בפראג "תראה איזה מעיל קניתי בשוק הסיני .. המוכר אמר לי 4,000 קרונות הורדתי את המחיר ל2,200 קרון" בחיפוש מהיר באינטרנט באתר סיני אפשר למצוא את המעיל ב40 דולר – 940 קרון.

השוק הסיני בפראג – לא לנסוע לשוק סאפה נא לא להתבלבל עם השוק הסיני סאפה (SAPA) שגם הוא נמצא בפראג. השוק מרוחק ממרכז העיר ואין כלל אפשרות לרכוש בשוק זה פריטים בודדים, לצערנו פורסמו המלצות רבות באינטרנט על השוק הסיני סאפה על ידי אנשים שככל הנראה לא ביקרו בו. כל הישראלים שביקרו בשוק לא הבינו כלל למה הם נסעו כל כך רחוק ובזבזו סתם ככה הרבה זמן יקר.
הוראות הגעה לשוק:
לרדת בתחנת המטרו – רכבת תחתית (קו C אדום) Vltavská, בתחנה זו יש יציאה רק לכיוון אחד.
ביציאה מהמטרו תראו תחנת טראמים (רכבות חשמליות) שנוסעת עד לPražská tržnice בעברית: פראז'סקה טהרז'ניצה – סך הכל נסיעה תחנה אחת מהמטרו [דקה נסיעה].
יש אפשרות ללכת ברגל מהמטרו עד לשוק, כ5 דק׳ הליכה.