השכרת רכבים בפראג

החלטתם לנסוע לטייל עם החברים או המשפחה בפראג? שווה לשקול על השכרת רכב בפראג גם אם אתם נוסעים לתקופה קצרה של כמה ימים בסך הכל, הרי מחוץ לפראג ישנם מקומות רבים המומלצים לביקור והדרך הטובה ביותר להתרשם מהם היא בעזרת השכרת רכב בפראג, כמו כן, באפשרותכם לנסוע לדרזדן שנמצאת בגרמניה בסך הכל כשעה וחצי עד שעתיים נסיעה ממרכז פראג וכאן אפשר להגיד שכבר חסכתם כסף על הנסיעה באוטובוס או ברכבת. לא בעיה להגיע עם רכב שכור למקומות כמו קארלובי וארי, צ'סקי קרומלוב ועוד הרבה מקומות נוספים אליהם המטיילים הישראלים נוסעים לרוב בזמן שהותם בצ'כיה בעזרת אוטובוסים מאורגנים.

להזמנת רכב בפראג אצלנו צרו איתנו קשר בדוא"ל: Prague2go@gmail.com או לחצו כאן ומלאו פרטים בצורה הבאה:

שם ושם משפחה:
דו"אל:
השכרת רכב בפראג: כמה ימים אתם צריכים רכב, סוג רכב, מקומות ישיבה, תיבת הילוכים – ידני או אוטומט.

 

בשנים האחרונות יותר ויותר ישראלים המגיעים לטייל בפראג מנצלים את המחירים האטרקטיבים של השכרת הרכבים בפראג לטיולים בכל אירופה, ללא ביקורת גבולות ותקלות למינהם. אם אתם מגיעים לבקר בפראג והחלטתם להיות אך ורק במרכז העיר במשך כל שהותכם אז כלל לא מומלץ לשכור רכב בפראג הן בשל העובדה שכבישים רבים במרכז העיר כלל לא מאפשרים תנועה לרכבים. ביום רגיל רוב העיר נמצאת בפקקים רבים והמצוקה העיקרית היא שאין מספיק מקומות חניה בפראג, ולפעמים לוקח חצי שעה לעשות סיבוב כדי לחזור מכל הפקקים למקום בו חיפשתם את החניה.
תחבורה ציבורית בפראג – אפשרות נוחה מאד לכל המטיילים המעוניינים להישאר במרכז העיר ואין צורך לדאוג לחניה, התחבורה בציהורית מחברת את העיר מקצה אל קצה ונחשבת לאחת התחבורות הציבוריות הטובות בעולם.
בהשכרת רכב בצ'כיה מחוץ למרכז העיר ישנם יתרונות רבים מבחינת חופש התנועה, כבישים חדישים נוחים ומסודרים והכי חשוב היכולת להגיע לכל יעד בכל זמן ורגע נתון. אם החלטתם להשכיר רכב בפראג אז רצוי להזמין את הרכב מראש, כמה שיותר מוקדם וכך נוכל לבדוק עבורכם יותר אפשרויות לרכבים מתאימים.

השכרת רכב בפראג ונהיגה ברכב שכור בצ'כיה – רמת הכבישים בצ'כיה מצוינת הכבישים רחבים ומשולטים, תתפלאו אבל קשה למצוא בזמן הנסיעה נהגים עצבניים שצופרים רוב הנהגים פשוט סבלניים ואדיבים, כאות "תודה, סליחה" מפעילים הנהגים בצ'כיה לשניה אחת את איתות המצוקה אם לדוגמא הבאתם לנהג כלשהו לעקוף אותכם תראו לאחר כמה שניות "תודה" מה שלא רואים בארץ לצערנו. בצ'כיה חלק מהכבישים המהירים הם כבישי אגרה, לפני שאתם עולים על אחד מהם, מומלץ לבדוק שעל השמשה מודבקת מדבקה עם שנה אקטואלית ואם לא חייבים לקנות את המדבקה במחיר של 1,500 קרונות ברוב תחנות הדלק בצ'כית זה נקרא: דאלניצ'ני זנאמקא, מה שמעיד ששילמתם את אגרת השימוש בכביש בצ'כיה (חברות ההשכרה דואגות שיהיו מדבקות ברכבים).

כך מדבקת מס נראת נכון לשנת 2016 בצ'כיה:

השכרת רכב בפראג

צילום: autoweb

חוקים

חשוב לזכור – אין לשתות אלכוהול לפני נהיגה בצ'כיה, אין לצפור בין השעות שמונה בערב לשש בבוקר, בצ'כיה חובה להדיק אורות כל השנה במשך כל היום, חובה לאפשר לכל הולך רגל לחצות את מעבר החצייה במידי ופרט חשוב מאד לרכבת החשמלית [טראמ] יש זכות קדימה בכל מקום, לא משנה אם אתם עם רכב או הולכי רגל ויש להתחשב בה, אם הרכבת החשמלית בפראג נעצרה אין לעקוף חובה לעצור לפני הטראמ בכדי לאפשר להולכי הרגל לרדת ולעלות ממנה.

קנסות בפראג

מומלץ להיזהר מקנסות בפראג – לפניכם שלט "אזור להולכי רגל בלבד" בזכותו נתפסים כל יום בפראג מאות נהגים אשר מקבלים קנסות, כמובן השלט כתוב בצ'כית ובדרך כלל השלטים עם כיתובים שונים המאפשרים לרכבים מסוימים להיכנס לאזור ובשעות מסוימות. ברור מאליו שתייר שלא יודע צ'כית יכנס לרחוב ולצערנו יקבל קנס בזכות החוק – שוטרי המדינה מחמירים מאוד בעניין זה.

חוקי נהיגה בפראג

רשיון נהיגה ישראלי באירופה

בעל רישיון ישראלי בתקן האירופאי רשאי לנהוג באירופה שלושה חודשים מיום כניסתו של הנהג לצ'כיה, החוקים משתנים לעתים קרובות לכן מומלץ לבדוק את הנושא באינטרנט לפני טיסתכם לפראג.

חוקי הנהיגה בפראג

נהיגה: בצד ימין של הכביש, עם עקיפה מצד שמאל (כמו בישראל)
רישיון: רישיון הנהיגה הישראלי תקף למשך שלושה חודשים מיום כניסתו של הנהג למדינה.
הגבלת מהירות: 50 קמ"ש בכבישים עירוניים / 90 קמ"ש בכביש בין עירוני / 130 קמ"ש בדרכים המהירות.
מספרי חירום: כללי – 112, מכבי אש – 150, אמבולנס – 155, משטרה – 158
תקנות אלכוהול: רמת האלכוהול המותרת בדם בזמן נהיגה היא 0%.

 

 

השכרת רכב בפראג