השעון האסטרונומי בפראג

26.4.2017 – עדכון: 
השעון האסטרונומי בפראג או בשמו השני כיכר השעון בפראג יהיה סגור החל מה01.05.2017 למשך חצי שנה בעקבות שיפוצים.


השעון האסטרונומי בפראג – בצ'כית: Staroměstský orloj

כיכר השעון בפראג מתמלאה במבקרים רבים כל שעה עגולה, בכל שעה השעון האסטרונומי מתחיל לצלצל כשאר יוצאות דמויות מחלונות לצידי השעון ובהם מופיעים 12 שליחים הנעים במעגל המברכים את תושבי העיר לשלום. מתחת לחלונות מצד ימין דמות שלד – מסמל את המוות, כופר טורקי מנענע את ראשו – מסמל את אויב הכנסיה, אדם יהודי מנופף עם שק מטבעות – מסמל את רדיפת בצע. את מופע הבובות חותם תרנגול בצבע זהב מקרקר כסמל לזמן וליום חדש והשעון חוזר למצב שקט, המבקרים מתחילים להתפזר ולהמשיך לטייל בעיר.

השעון האסטרונומי בפראג נחשב לאחד מאתרי התיירות המבוקרים שיותר בפראג ובכלל בעולם, השעון מותקן על בית העיריה הישן בפראג. לשעון הסטוריה רבת שנים בהם הוא ניזוק מספר פעמים במלחמות ותוקן לאחר מכן במשטרה אחת ברורה – לשמור את ההיסטוריה והאמנותיות שלו ככל האפשר.

השעון האסטרונומי בפראג

 

סיפורו של השעון האסטרונומי

כיום, מנגנון השעון, מערכת הפעמונים והפסלים בכיכר השעון בפראג מבוקרים עדיין על ידי המנגנון המכאני המקומי משנת 1410, החלקים הראשונים של השעון נבנו בשנת 1410 ע"י מיקולאש מקאדן ויאן שינדל ונפתח לראשונה לציבור ב-9 באוקטובר, חשוב עוד לציין ישנו לוח שנה המראה את ימות וחודשי השנה שנוסף לשעון בשנת 1886 על ידי הרב-אומן. ב7-8 למאי 1945 השעון נפגע במלחמת העולם השנייה מאש הגרמנים, ורק בשנת 1948 הצליחו לתקן ולשפץ את השעון.
לפי האגדה – אנשים מועצת העיר התלהבו בשנים ההם כל כך מעבודותו של האנוש, וחששו שהוא יבנה שעון אסטרונומי דומה בעיר אחרת. לפיכך הם עיוורו את האנוש ודאגו שהשעון הזה ישאר ייחודי לפראג.

איך מגיעים ואיפה נמצא השעון האסטרונומי בפראג

לרדת בתחנה: רכבת תחתית – Staroměstská (קו A ירוק).