מזג אוויר בפראג

מאמר אודות מזג האוויר בפראג, טמפרטורות וימים גשומים.

מגיעים לבקר בקרוב בפראג? חשוב לדעת מראש איזה בגדים נחוץ להביא עמכם מהארץ, מומלץ להכיר את מזג האוויר של פראג, מדובר על מזג האוויר שיכול להתהפך 180 מעלות ביום (הגזמנו קצת)

טמפרטורות בפראג לפי חודשים

ינואר – לרוב הטמפרטורות בחודש זה אינן עולות מעל 5 מעלות צלזיוס (למרות שבשני האחרונות ישנה התחממות גלובלית המשפיעה גם על פראג) לרוב, בשעות הערב והלילה הטמפרטורה צונחת מתחת לאפס והלילות קרים במיוחד, הטמפרטורה יכולה להגיע גם למינוס 10. חודש זה הוא גם אחד החודשים המושלגים ביותר בשנה וזה נותן לפראג המקושטת בלבן מראה קסום ומיוחד. חודש מומלץ במיוחד לחובבי הסקי שבינכם, כשעה וחצי נסיעה מפראג ישנם אתרי סקי.
פברואר – בדרך כלל הטמפרטורות אינן עולות מעל 6 מעלות אך ישנם ימים נדירים שבהם אפשר להרגיש את האביב המתקרב עם טמפרטורות של 10 ומעלה מעלות., גם בחודש זה המעלות יכולות לצנוח עד למינוס 10 מעלות בלילה. מדובר על חודש בו מומלץ להביא נעלים לא מחליקות, למה? – בלילה יורד שלג והעיר מכוסה בלבן – ביום הטמפרטורה עולה והשלג נהפך לקרח (החלקה על קרח בחינם) בחודשים אלה אפשר לראות הרבה מקומיים שמסתובבים עם קביים. כמובן במרכז העיר מנסים לנקות את השלג ולפזר מלח ואבנים קטנות על המדרכות על מנת לא להחליק.
מרץ – הטמפרטורות יכולות להגיע ל-17 מעלות ביום אך בדרך כלל אינן עולות על 10 מעלות, בלילה עדיין קר והטמפרטורות יורדות עדיין מתחת לאפס.
אפריל – חודש הפכפך, ישנם ימים קרים שמסמלים את סוף החורף אך יש גם ימים של 20 מעלות ומעלה, בלילה עדיין צריך מעיל חם. לפני מספר שנים היו ימים גם עם 25 מעלות באפריל. לשמחתנו באפריל המעלות כבר לא יורדות כבר מתחת לאפס אך הטמפרטורות יכולות לרדת גם ל2 מעלות בלילה.
מאי – חודש שבו צריך להביא לפראג גם גופיות וגם מגפיים, טמפרטורות שיכולות לנוע בין 10-25 מעלות בשבילוב של גשם מדי פעם עם לילות קרירים.

יוני – הטמפרטורה הגבוהה מגיעה על ל28 מעלות, בלילות הטמפרטורה יכולה לצנוח ל5 מעלות.

יולי – כל שנה חודש יולי משתנה, לפעמים קר יותר ולפמים חם יותר, אך הוא נחשב לחודש חם בו הטמפרטורה מגיעה עד ל30 מעלות וכמה ימים קרירים בהם הטמפרטורה יכולה לרדת עד ל14 מעלות בלילה.

אוגוסט – חודש מיוחד אותו זוכרים כל המקומיים, המביא איתו טמפרטורות שעולות עד ל38 מעלות (לא כל שנה) ולפעמים לילות קרירים.

ספטמבר – הטמפרטורה הגובהה מגיעה ל33 מעלות אך לקראת סוף החודש מרגישים את החזרה לחודשי החורף.

אוקטובר – הטמפרטורה הגבוהה מגיעה בערך ל21 מעלות, בשאר הימים הטמפרטורות נעות בין 7 עד ל18 מעלות.

נובמבר – חזרה לחורף, זהו חודש קר, בו הטמפרטורה עומדת על 7-12 מעלות ביום עד אמצע החודש לאחר מכן הטמפרטורה צונחת למעלות בודדות עם טמפרטורת מינוס בלילות.

דצמבר – חודש קר במיוחד המתאים לכל חובבי הקור שבינכם, לעיתים רחוקות הקור מביא עמו שלג בדצמבר המשנה את צבעה של פראג ללבן. מי שפחות אוהב קור אך חושב להגיע לפראג בדצמבר – בפראג שפע אלכוהול וחנויות עם בגדים חמים, מובטח שלא יהיה קר. חודש דצמבר בפראג זהו חודש רומנטי במיוחד, העיר מתקשטת מדי שנה בשלל אורות וקישוטים, עצי אשוח מרהיבים, כוכבים נוצצים ועמדות עם יין חם.

גשם בפראג

העונה הגשומה בפראג היא בחודשי הקיץ, הגשם יורד בממוצע כל יומיים, בדרך כלל הימים חמים והגשם יורד לשעה אחת או שתיים אחר הצהריים ומנקה את האויר. מומלץ להביא מטריה או מעיל גשם דק בכל ביקור שלכם בפראג. למעשה ההמלצה הרשמית שלנו היא לצאת בכל בוקר עם מטריה ועם משקפי שמש גם יחד – ככה תהיו מוכנים לכל שינוי במזג האויר!
מתי להגיע לפראג?
בכל זמן! לעיר הזו יש קסם בכל מזג אויר. באביב – העיר פורחת בשלל צבעים.
בחורף העיר לבנה ומלכותית.
באביב – העיר פורחת בשלל צבעים.
בקיץ – מזג האויר החם, התיירים הרבים, הופעות ואירועים הופכים את העיר לחיה תוססת מהרגיל.
בסתיו – השלכת של פראג ושל הערים היפות סביבה עוצרת נשימה ומתחילים להרגיש את קסמו של חד המולד בגלל הקישוטים הרבים בכל העיר. בקיצור, תגיעו מתי שאתם רוצים אך אל תשכחו להביא אתכם את הציוד המתאים על מנת שבאמת תהנו כמו שצריך מהעיר בעלת מאה הצריחים המחודדים.