ממה להיזהר בפראג – מלכודות התיירים

פראג נחשבת לאחת הערים המתויירות ביותר בעולם ולכן זה מובן מאליו שהקומבינטורים והעוקצים למינהם רואים בפראג פוטנציאל אדיר להרוויח כסף על חשבון המבקרים. חשוב לדעת שהם נמצאים כמעט בכל מקום ובכל פינה. כדאי לשים לב!

קוראים יקרים! הקדישו מספר דקות ולא תפלו בפח!!

ממה להיזהר בפראג?

הציעו לכם להמיר את הכסף בחוץ? החלטתם לא לעמוד ולא לחכות בתור אצל המחליפן כספים ופשוט להחליף אצל אדם נחמד באמצע הרחוב את הכסף? – אל תתפלאו שהכסף שקבלתם הוא לא כסף צ'כי אלא כסף זר ללא ערך. יצא לנו לצערנו לא פעם אחת לפגוש בישראלים שניסו לשלם לנו בכסף זר בזכות "מחליפן מקומי אדיב" המשוטט לו ברחובות פראג ומציע לתיירים להחליף את הכסף שלכם בשער טוב יותר מאשר אצל המחליפנים שלוקחים עמלה על ההחלפה.

צ'יינג' בפראג

שימו לב – ראו הוזהרתם! בפראג קיימים מאות צ'יינג'ים שכניסה רשום בגדול 0% עמלה. כ-80% מהצ'יינג'ים בפראג יגבו מכם 28% מסך כל ההמרה (מטורף!) ההמלצה שלנו להמיר את הכסף במרכז העיר כאן: המרת כספים בפראג

כייסים

בפראג ישנם הרבה כייסים במרכז העיר, הכייסים מחפשים תיירים ולכן הם פעילים בעיקר באתרי התיירות הבולטי ובאמצעי התחבורה הציבורית. אין ממה לפחד, הכיוס לא נעשה באלימות אלא בעורמה, הכייסים ינסו להוציא לכם את הכסף מהכיסים בלי שתשמימו לב ולכן כדאי מאוד לא להסתובב עם הארנק בכיס האחורי של הג'ינס אלא להשתמש בחגורת כסף, כיסים פנימיים או בכל מיני פטנטים דומים. כמו כן כדאי לא להשאיר טלפוניים סלולאריים וארנקים על השולחן בישיבה בבתי קפה ומסעדות במרכז העיר.

עזרה לאנשים "שנתקעו" עם הרכב בלי דלק

כמה חברה ישראלים טיילו בשכונה על יד המרכז ולפתע נעצר רכב יוקרתי לצידם, ברכב הייתה משפחה "תורכית" (לפי מה שהם סיפרו לישראלים) האבא התורכי יצא מהרכב לבוש בבגדים יוקרתיים ובזהב והתחיל להסביר לישראלים הנחמדים שהוא נסע עם משפחתו בפראג אך "גנבים צ'כים" גנבו מהם את כל הכסף המזומן שלהם יחד עם כל כרטיסי האשראי, עד לפה הכל נראה הגיוני.. האב קרא לישראלים לראות את מד הדלק ברכבו, הסביר נגמר לו הדלק והוא חייב לתדלק איך אין ברשותו כסף, הישראלים לא חשבו לרגע והחליטו שהם צריכים לעזור לאותו אדם מסכן שנשאר בלי כסף ובלי דלק, הוציאו מהכיס 300 קרונות ואמרו תקח תדלק ושיהיה לבריאות! – אך הם לא ידעו שעוקץ זה נפוץ באירופה בעשור האחרון. אב המשפחה התחיל להסביר להם ש-300 קרונות זה קצת לדלק, הוריד מהאצבע שלו "טבעת זהב יוקרתית" ואמר "תקחו בבקשה את הטבעת שלי ותמכרו אותה אחרכך בחנות תכשיטים בפראג, אתם תקבלו את הכסף שלכם בחזרה, אני צריך לפחות עוד 1,000 קרונות, הטבעת שווה הרבה יותר" והסיפור כבר מובן מאליו, הם עזרו לו הביאו לו עוד 1,000 ונשארו עם טבעת מברזל בצבע זהב.

 

מוניות בפראג

מוניות בפראג, עדיף להזמין שירות הסעות בפראג – זרם התיירות הגדול בשנים האחרונות שמגיע לצ'כיה מוליד באופן טבעי ניסיונות של ניצול לרעה מצד נהגי המוניות.

רוב רובן של הנסיעות במרכז העיר יעלו בין 100-300 קרונות אך למרות זאת נהגי מוניות רבים מנסים לרמות תיירים ולבקש מחירים כפולים ומוכפלים ולכן כדאי לנסות ולסגור מחיר לפני הנסיעה על מנת לא להיות מופתעים בסופה.
שוב ושוב מזהירים בפראג את המבקרים הזרים בה מפני נהגי מוניות העושקים ומרמים את התיירים באמצעות "מונה טורבו" וכל מיני שיטות שונות בהם המונה מקפיץ את הספרות בצורה משמעותית, כולל את ראש העיר לשעבר Pavel Bém שהתחפש לאיטלקי עם שפם דמה כדי לערוך נסיעת מבחן חשאי בפראג וכמובן שהנסיעה הסתיימה במרמה, ראש העיר של פראג נסע במרכז פראג 3 ק״מ סך הכל וקיבל חשבונית לתשלום על סך 785 קרונות. דרך אגב, מחיר הנסיעה לא היה אמור לעלות מעל ה130 קרונות ולפיכך רצוי לנסות ולסכם מחיר לפני הנסיעה אם בחרתם לעלות דווקא על מוניות בפראג.

 

משחקי רחוב

מלכודת תיירים מפורסמת באירופה – עצרו אותכם באמצע הרחוב והציעו לכם להרוויח כסף קל בעזרת הניחוש שלכם "מתחת לאיזה קופסת גפרורים נמצא כדור קטן?", פשוט תמשיכו ללכת. אירופה ידועה בנוכלים למינהם המציעים להכפיל את כספיכם פי 2 אם תגלו מתחת לאיזו קופסאות גפרורים הכדור הקטן נמצא, ובמהלך השיכנוע שלהם אתם תראו כל מיני "תיירים" שמרוויחים כסף (האמת היא שהם לא תיירים אלא קבוצה מאורגנת מלכתחילה שעושה מופע נצחונות לתיירים והפסדים למארגני המשחק) אתם יכולים גם להבין שכנראה רק אתם באמת שמים לב איפה הכדור נמצא, בזכות זה שהם בעצם עושים מופע קטן בשבילכם. האמת שבפראג זה היה נפוץ לפני כ-3 שנים ובשנים האחרונות כנראה המשטרה שמה יד חזקה על אותם נוכלים, אך מי יודע אולי הם יצצו עוד הפעם.

כך נראה המשחק:

ממה להיזהר בפראג

 

This article has 1 comment

  1. Pingback: טיפים - פראג