תחבורה ציבורית

תחבורה ציבורית בפראג

התחבורה בפראג נחשבת לאחת התחבורות הטובות, היעילות והנגישות ביותר באירופה – אשר נמצאת בדרג הרביעי באירופה כולה. היתרון גדול של פראג מלבד האוכל והבירות טמון בכך שמרכז העיר קטן יחסית והעיר קלה מאוד להתמצאות, כמובן בתנאי שאתם מתמצאים ומצויידים במפה טובה. כמעט בכל מקום תמצאו תחבורה ציבורית בפראג, בין אם מדובר על רכבת חשמלית, מטרו או שאוטובוס. אם אתם צריכים להגיע לאזור מרוחק מהמרכז מומלץ בחום לא לעלות על מוניות וכמעט לא משנה איזה חברת מוניות! בהרבה מקומות כתוב שמומלץ להשתמש בחברות מוניות כאלו ואחרות בפראג אך בבדיקה קצרה ביוטיוב אפשר להבין שחברות המוניות הנ״ל עושקות ומרמות את התיירים ואף את המקומיים באמצעות "מונה רץ" וכל מיני שיטות שונות בהם המונה מקפיץ את הספרות בצורה משמעותית.

התחבורה מורכבת מרכבת תחתית (מטרו), חשמליות (טראם), אוטובוסים, רכבות, שייט על הנהר, ורכבל יחיד לגבעת פטרין – ולכן התחבורה הציבורית בפראג נחשבת יעילה ומפותחת מאד. אמנם במרכז פראג המרחקים יחסית קצרים הליכה רגלית היא תמיד הדרך הטובה ביותר להכיר את העיר, אבל בכדי לעבור מרובע לרובע כנראה תזדקקו להשתמש בתחבורה הציבורית של פראג.

מפת התחבורה הציבורית בפראג

תחבורה ציבורית בפראג

תחבורה ציבורית בפראג

לחצו על התמונה להגדלה.

אוטובוסים

האוטובוסים בפראג מקשרים ומשרתים את כל חלקי העיר פראג, בדרך כלל, האוטובוסים מתאימים להגיע מהמרכז ליעדים שונים בפראג כולה בדרך המהירה ביותר.למקומות בהם לרוב אין שירות של חשמליות ומטרו. ישנם גם אוטובוסים ליליים בפראג, קווים 501-515 נוסעים מהשעה 00:01 עד 04:30 בבוקר – בכל קו השעות שונות ובמרווחים של 20-40 דקות, החל מספטמבר 2015.

רכבות תחתיות

מערכת הרכבת התחתית של פראג נוחה להתמצאות וקלה להבנה.בדרך כלל, הרכבות נוסעות ביום בשעות השיא בתדירות גבוהה כל 3 דק' ובערב כל 6-10 דק'. המטרו נפתח ומתחיל לעבוד החל מ – 4 וחצי בבוקר ומסיים בחצות. המטרו בפראג כולל שלושה קווים: קו A מסומן בצבע ירוק, קו B בצבע צהוב וקו C בצבע אדום. יחד עם זאת, אם ברצונכם להגיע למקומות מרוחקים מהמרכז כמו לדוגמא מתחם העודפים בפראג, או שדה התעופה בפראג, יש צורך בהשלמת הנסיעה באמצעות אוטובוס או חשמלית.

חשמליות

הן נוחות ונחשבות לאמצעי התחבורה הנפוצות והיעילות ביותר בפראג. הן מגיעות ליעדים רבים יותר מאשר הרכבת התחתית בפראג, היתרון הוא שהן נוסעות על פני הקרעקע כך שניתן לצפות בנוף של פראג – מה שמאפשר לכם בעצם סיור בחינם בפראג אשר הופך את הנסיעה לסיור תיירותי. העיר מרושתת היטב כך שקל ונוח להגיע לכל מקום ומקום בעיר. בפראג פועלים 25 קווי חשמליות הממוספרים מטראם מס' 1 עד 26. (קו 13 לא קיים – מקומיים רבים פחדו לעלות על חשמלית זו, בגלל האמונה שמס' 13 מביא מזל רע ולכן הוחלט לשנות את מספרו). חשמליות לילייות – בשעות הלילה פועלים רק 8 קווי חשמלית הממוספרים מ – 51 עד 58, בין השעות 00:30 עד 04:30 בבוקר. תדירות הנסיעה שלהם היא כל 30 דק'.

כרטיסיותכרטיסיה בפראג

קניית כרטיסיות לתחבורה ציבורית בפראג – ישנם סוגים שונים של כרטיסים:
מערכת המשוכללת של התחבורה הציבורית בפראג מציעה כרטיסי נסיעה התקפים לכל מרכיביה לטווחים שונים,
טווח קצר עד 30 דקות – 24 קרון, שעה וחצי – 32 קרונות, יום שלם בעלות של- 110 קרונות, ושלושה ימים – 310 קרונות. ולכן הם טובים לכל אמצעי התחבורה הציבורית, כלומר מותר להחליף אמצעי תחבורה באופן חופשי, כמה פעמים שרוצים, כל עוד הכרטיס בתוקף.
לאחר קניית הכרטיס, חובה להחתימו לפני הכניסה למטרו במכונה הצהובה העומדת בכניסה על יד הדרגנוע, אי-החתמה הינה כאי קניית הכרטיס! ונוסע שלא החתים את הכרטיס ייקנס.
לעומת זאת בחשמליות ובאוטובוסים מחתימים את הכרטיס בתוך כלי התחבורה במכונה הצהובה על יד הדלתות.
חשוב מאוד – כרטיס יש להעביר אך ורק פעם אחת במכונה בעת הכניסה לתחבורה הציבורית בפראג, אין להעבירו פעם שניה במכונת ההחתמה.

איפה לקנות כרטיסיות לתחבורה ציבורית בפראג?
בכניסה למטרו ישנם מכונות גדולות המוכרות כרטיסים (תמונה למטה), אמצעי התשלום – רק מטבעות, אם ברצונכם לקנות כרטיסיה לשעה וחצי ב32 קרונות, נא לבחור במכונה בצד שמאל למעלה את הכפתור הכי ראשון, כפתור אחד מתחת מוכר כרטיסיה לחצי שעה ב24 קרונות (תושבי המדינה לפעמים לא מבינים איך המכשיר עובד). וכמובן גם שרוב הקיוסקים על יד המטרו מוכרים כרטיסיות.

 

תחבורה ציבורית בפראג