מוזיאונים וגלריות בפראג

מוזיאונים וגלריות בפראג – העושר של פראג הוא לא רק הארכטיקטורה ההיסטוריה הארמונות והגשרים וכל הנופים המרהיבים בפראג אלה ישנם עשרות מוזיאונים וגרליות בפראג השווים מאד ביקור, רוב המטיילים הישראלים בפראג מעדיפים להעביר את שוהתם בפראג במסעדות או לטייל בעיר ולעשות קניות בפראג, אך חשוב לדעת כי ישנם הרבה מאד מקומות בפראג עליהם לא שמעתם כלל כמו המוזיאונים והגלריות בפראג, חלק מהמוזיאונים והגלריות מציעים את הכניסה למבקרים ללא תשלום ממש בחינם  ובחלקם תצטרכו לשלם סכום קטן וסימלי – אך כמובן שזה שווה את החוויה והידע המעניין שתצברו. יצירות אמנות יקרות ערך, צעצועים עתיקים וחדישים, ציורים של אמנים שונים מימי הביניים, פסלים מרהיבים מתקופת הבארוק, עינויים מימי הביניים, חפצי הרנסאנס, מוזיאון הלגו ומוזיאון למבוגרים בלבד בפראג – זהו חלק קטן ממה שבאמת מחכה לכם במוזיאונים המרתקים של פראג.

 

המוזיאון הלאומי בפראג [Muzeum Národní] – הינו המוזיאון העתיק ביותר בפראג, בנייתו החלה בנת 1818 והסתיימה בשנת 1891. המוזיאון עוצב על ידי יוזף שולץ, הכולל את ההיסטוריה של בוהמיה, מוראביה וסובקיה, אוספים רבים בתחום: אבנים ומינרלים, אנתרופולוגי והזואולוגיה, ואוסף של פלאוטולוגיקלי ואנתרופולוגי.
כתובת: Václavské náměstí 68, Prague 1 – בתחילה של כיכר ואצלב על יד הפסל של הסוס והרכבת התחתית (קו A/B – אדום וירוק) Muzeum.
שעות פתיחה: כל השבוע מ10:00 עד 18:00.
מחיר: מבוגר: 160 קרונות, ילדים וסטודנטים: 110 קרונות.

מוזיאון גשר קארל בפראג [Muzeum Karlova Mostu] – המוזיאון מוקדש להיסטוריה של גשר קארל בפראג, החל מבניתו בשנת 1357 בשעה 05:31 – מה שנחשב לזמן המתאים ביותר להנחת אבן היסוד וכנראה גם היו בעלי משמעות אסטרולוגית רבה עצם זה שהגשר קיים עד היום לאחר שטפונות מלחמות ואסונות רבים שפקדו אותו במשך כל קיומו. במוזיאון מוצגים שרידיו של גשר יודיטין שקדם לגשר קארל ונהרס, כלי עבודה, אבני בנייה מהגשר, מודלים שונים בתלת מימד כפי שנראה במאה ה- 14.
שעות פתיחה: כל השבוע 10:00 עד 18:00.
מחיר: מבוגר: 170 קרונות, ילדים/סטודנטים: 70 קרונות.
כתובת: ,Křižovnické náměstí 191/3, Prague 1 חשמליות: 17, 18 לתחנת Karlovy lázně.

 

מוזיאון השעווה החדש בפראג [muzeum voskových figurín] – ממוקדם על יד כיכר השעון האסטרונומי. במוזיאון מוצגות דמויות מפורסמות מהעולם כולו של נשיאים, שחקנים וזמרים מפורסמים, דמויות של אישים חשובים מההיסטוריה של צ'כסלובקיה ומהעולם כולו העשויות משעווה ועוד..

כתובת: Celetná 6, 110 00 Prague 1.
שעות פתיחה: כל יום מ10:00 עד 21:00.
מחיר: מבוגר: 160 קונות, ילדים/סטודנטים: 100 קונות.

 

מוזיאון הצעצועים בפראג [Muzeum hraček] – נמצא במתחם מצודת פראג, הכולל אוסף של צעצועים בני מאות שנים מכל רחבי העולם, מימי הביניים של יוון ועד הצעצועים החדישים ביותר כמובן במקום ישנם תצוגות של צעצועים צ'כסלובקיים ועוד.. המוזיאון הצעצועים בפראג נחשב למוזיאון הצעצועים השני בגודלו בעולם.
כתובת: Jiřská 4, Prague 1 (מצודת פראג) חשמלית מספר 22 עד התחנה: Pražský hrad.
שעות פתיחה: מ09:30 עד 17:30.
מחיר: מבוגרים: 60 קרונות, ילדים/סטודנטים 30 קרונות.

 

מוזיאון מכונות המין בפראג [Sex Machines Museum] – ממוקם על פני שלוש קומות במרכז העיר פראג על יד השעון האסטרונומי וכיכר ואצלב לא רחוק מגשר קארל, זהו המוזיאון היחידי בעולם של המכונות מין. במוזיאון מוצגים למעלה מ-200 מכשירים ארוטיים שונים ומיוחדים חלקם יוצרו במאה ה- 16 וכמו כן, בגדים ארוטיים עשרות חפצים גלרית תמונות ואולם הקרנה עם סרטים ארוטיים ישנים.

כתובת: Melantrichova 18, Prague 1.
שעות פתיחה: כל יום בין השעות 10:00 עד 23:00.
מחיר: 250 קרונות.

 

מוזיאון השוקולד בפראג [Muzeum čokolády] – נמצא על יד כיכר השעון האסטרונומי, המבקרים מקבלים טעימה על ההיסטרויה של השוקולד, ולגלות את ההיסטוריה שעומדת מאחוריו כ2600 שנים של היסטוריה. מוזיאון השוקולד מלווה בריחות משגעים של שוקולד טרי המיוצר היישר שם. כן, בהחלט אפשר לטעום כמה סוגים שונים של שוקולד וניתן לצפות בהכנתו. המוזיאון מחולק לשלושה חלקים בהם:
חלק ראשון – מספרים על ההיסטוריה של על המשקה שוקו ואיך הוא סלל את דרכו לאירופה.
חלק שני – מספרים על ההיסטוריה של השוקולד, איפה נוצר לראשונה איך וכו'.
חלק שלישי – המקום מציג למבקרים אוסף מרהיב של אריזות שוקולד עתיקות.

כתובת: Celetna 557/10, Prague 1.
שעות פתיחה: כל יום מ09:00 עד 19:00.
מחיר: מבוגר: 260 קרונות, ילדים/סטודנטים: 199 קרונות, ילדים עד גיל 6: חינם.

 

מוזיאון פסלים ליפריום [Lapidárium] – מקום מומלץ לכל חובבי הפיסול שבינכם, במוזיאון זה ישנם 8 אולמות בהם מוצגים כ400 פסלי אבן מהמאות ה- 11 ועד ה- 20. בין היתר במקום זה נשמרים עד היום חלק מהפסלים השייכים לגשר קארל. בשנת 1995 המוזאון נחשב לאחד המוזיאונים היפים באירופה.

כתובת: Výstaviště 422, Prague 7. רכבת תחתית – (קו C אדום) לתחנת: Nádraží Holešovice; בטראם – קווים 5, 12, 17 לתחנת: Výstaviště
שעות פתיחה: רביעי מ10:00-16:00, חמישי עד ראשון מ12:00-18:00. שני-שלישי: סגור.
מחיר: 50 קרונות.

 

מוזיאון המוזיקה בפראג [České muzeum hudby] – ממוקם בכנסייה לשעבר על שמה של מריה מגדלנה, שנבנה מחדש עד עצם היום הזה. במוזיאון זה מוצגים כלי נגינה יחודיים עתיקים ונדירים, תעודות ומסמכים של מוזיקאים, תקליטים ישנים וחפצים מוזיקליים שונים, הכוללים הקלטות מוזיקליות אישיות ועוד.. מקום זה משמש כיום גם כאולם קונצרטים בפראג.

כתובת: Karmelitská 2/4, Praha 1.
שעות פתיחה: כל השבוע מ10:00-18:00 חוץ מיום שלישי: סגור.
מחיר: מבוגר: 120 קרונות, ילדים/סטודנטים: 80 קרונות.