פראג

Prague

כיום בפראג חיים למעלה מ- 1.3 מיליון תושבים מתוך 11 מיליון תושבים בכל צ'כיה. שיעור האבטלה בפראג הוא מהנמוכים באירופה. העיר פראג מחולקת ל-22 רובעים מנהלתיים ומתוכם רובעים 1-2 הם המתויירים ביותר בפראג. העיר ממוקמת על נהר הוולטאבה (אורכו של נהר הוולטאבה כ430 קילומטר). ההיסטוריה והארכטיקטורה רבת השנים הופכת את פראג לאחד מיעדי התיירות הפופולאריים ביותר בעולם. המרכז ההיסטורי של פראג הוכרז על
ידי אונסק"ו בשנת 1992 כאתר מורשת עולמי. בשנה האחרונה מספר המטיילים שהגיעו לפראג עמד על כ5.5 מיליון תיירים. במרכז העיר יש קהילה יהודית גדולה הנמצאת ברובע יוזפוב – הרובע היהודי שבו מתגוררים יהודים רבים ונמצאים בתי כנסת שונים כמו בית הכנסת ישן חדש – אלטנוי, בית הכנסת הספרדי, בית הכנסת מייזל ובית הכנסת פנקס ועוד..

פראג – PRAGUE – PRAHAגשר קארל בפראג

פראג – בירת צ'כיה (צ'כוסלובקיה לשעבר) העיר הגדולה והמרכזית במדינה. בעיני רבים העיר פראג נחשבת לאחת ערי הבירה היפות רובע יהודי בפראג
ביותר באירופה והיא בהחלט מתאימה לכל כיס: מחירים, המחירים בפראג זולים משמעותית מהמחירים בארץ במסעדות, מלונות, חנויות, אטרקציות, תחבורה ציבורית ועוד..

פראג נמצאת בסך הכל 3 וחצי שעות טיסה מישראל, בכל שנה פוקדים את פראג מיליוני מבקרים המגיעים מהעולם כולו כ- 8 מיליון במספר ובכל שנה מספר המבקרים בה גודל בזכות שפע האטרקציות בעיר ויופיה המדהים והיחודי של פראג בקיץ או בחורף עם אווירת כריסמס אירופאית בה תוכלו ליהנות משווקים מסורתיים לחג המולד, אורות וקישוטים בכל חלקי העיר, יין חם, ממתקים ושירים ומנגינות בכל פינה בעיר (חשוב לזכור להגיע עם לבוש חם לחורף).

בין כינויה של פראג (Prague) או בלשון המקום פראהה (Praha) אפשר למנות את הכינוים: העיר בעלת מאות הצריחים המחודדים, העיר הזהובה וגם הלב של אירופה.

סרטון על פראג

 

 מידע כללי על פראג

תרבות

התרבות בפראג חוגגת בכל פינה ומציעה למבקריה חוויה מדהימה של עשרות ואף אלפי – גשרים, פסלים ומגדלים, ומקומות חשובים מאד כמו הרובע היהודי, בתי כנסת, כנסיות ומצודות בני מאות שנים ומעל לכל – שפע של אווירה קסומה עם תרבות אירופית שקטה וידותית. עשרות מוזיאונים תיאטרונים וגלריות בפראג, מאות מועדונים וברים בפראג מה שהופכים בעצם את פראג לחיי לילה סוערים, עשרות מתחמי קניות בפראג חלקם חנויות עם מחירים בזיל הזול וברשימה תמצאו את האאוטלט המפורסם של פראג, מאות מסעדות בפראג ומספר מצומצם של מסעדות כשרות בפראג. היתרון הגדול של פראג, מלבד הבירות, טמון בכך שמרכז העיר קטן יחסית והעיר קלה מאד להתמצאות בתנאי שאתם מתמצאים ומצויידים במפה טובה.

מפת פראג